NOWA EDYCJA DIET GOTOWYCH JUŻ W SRZEDAŻY - SPRAWDŹ

Szukaj

Zapotrzebowanie na witaminę D

Anna, 2 marzec 2021
Zapotrzebowanie na witaminę D

Zapotrzebowanie organizmu na witaminę D

Organizm człowieka czerpie witaminę D z trzech źródeł:

  • syntezy skórnej,
  • diety
  • oraz preparatów, których znaczenie w pokryciu zapotrzebowania uzależnione jest od pory roku.
    Aktualnie zapotrzebowanie na witaminę D rozpatrywane jest w ścisłym związku z jej stężeniem we krwi.

    Większość ekspertów na świecie przyjmuje , że poziom zalecany > 30–50 ng/ml.



Synteza skórna


Żeby zapewnić wystarczającą syntezę witaminy D musimy w słoneczny letni dzień odsłonić co najmniej 18% powierzchni ciała (przedramiona i podudzia) bez stosowania kremów z filtrem ochronnym, przez 15–20 minut w godz. 10–15.
Realnie? Jesteśmy wtedy w pracy zamknięci w czterech ścianach.

Dieta

W sposób naturalny witamina D występuje w żywności w małej ilości produktów i szacuje się, że z diety pochodzi jedynie 20% jej puli w organizmie. Dobrym źródłem witaminy D są tłuste ryby i jaja.

Nie wiem czy wiecie, że w Polsce od wielu lat istnieje obowiązek wzbogacania w witaminę D tłuszczów do smarowania pieczywa (z wyjątkiem masła).

Preparaty
Najlepiej wybrać taki, który jest lekiem. 

Jak przeliczać dawki i jednostki witaminy D?
1 µg = 1 mikrogram = 1 mcg = 40 j. = 40 I.U.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów